سرگرمی ها

مرجعی برای سرگرمی در وب

کودک و تقلید رفتار از بزرگتر ها

  • ۱۲:۴۸


براساس نتایج یک مطالعه جدید، نوزادان تازه متولدشده از ما تقلید نمی کنند بلکه ما از آنها تقلید می کنیم. این مطالعه موجب داغ شدن مجدد بحث دانشمندان بر سر این موضوع شده است که آیا نوزادان با توانایی کپی کردن رفتار برزگسالان به دنیا می آیند؟


در اکثر وب سایت ها و کتاب ها درباره کودکان گفته می شود که نوزادان با قابلیت تقلید رفتار به دنیا می آیند اما تحقیقات جدید حاکی از آن است که تقلید کردن مهارتی است که نوزادان یاد می گیرند؛ احتمالا از طریق تقلید ما از آنها.

 


  • ۲۰۵

حافظ خوانی و فال گرفتن

  • ۱۵:۲۲

 

باهمراهی ما در ادامه این مطلب می تواند آشنایی با فال حافظ و فال روزانه و اشعار زیبای حافظ شیرازی که در هنر شعر و گفتار پارسی اشعار او زبان زد هست را بدست آورید.

 

 


 

 

«طراز پیرهن زرکشم مبین چون شمع»؛ ایراد از کتاب های درسی مان بود که انتخاب هایشان از اشعار کلاسیک، بیشتر به قصد پر کردن ستون «لغات تازه» پایان هر درس بود و نه لذت بردن از خود شعر. 

می شد به جای «دانش و خواسته است نرگس و گل/ که به یک جای نشکفند به هم» این شعر لطیف را از شهید بلخی بخوانیم که: «اگر غم را چو آتش دود بودی / جهان تاریک بودی جاودانه» و به جای «طراز پیرهن زرکش» که دغدغه حفظ لغات هایش همه لذت شعر را کشته بود، یکی دیگر از شعرهای معروف و محبوب حافظ را برایمان انتخاب می کردند. 

شاید آن موقع دیگر نیازی به این توضیحات نبود و ما یاد گرفته بودیم که شعر را برای لذتش می خوانند.

 

چند نکته در رابطه با خواندن اشعار حافظ و فال حافظ :

 

 

در هنگام خواندن اشعار حافظ بهتر است به معنا و مفهوم کلمات و ریتم شعری که می خوانیم دقت ویژه ای داشته باشیم و در این حال باید بدانیم که مقصد مطلب به چه چیزی می باشد و نکات و لازمه های آن را بیابیم.

فال حافظ و فال روزانه :

با این که رایج ترین روش های فال استفاده از دیوان حافظ است اما باید این را دانست که فال حافظ وحی منزل نیست و نباید همه ی کار ها را به فال و استخاره گذاشت

در ایام شب یلدا و سال تحویل بازار فال حافظ بسیار داغ است و همه ی اطرافیان برای اینکه حتی اگر شده در زندگی بقیه سرکی بکشند مدام به گرفتن فال حافظ تاکید می کنند.

آداب و رسوم شب یلدا در شیراز

  • ۱۵:۰۹
رسوم شب یلدا ، شب یلدا
 

جشن شب یلدا در طولانی ترین روز سال برگزار شده و همه مردم ایران این شب را جشن می گیرند.مردم شیراز نیز در شب یلدا به شب زنده داری می پردازند و آداب و رسوم خاصی را برپا می کنند.

 

بزرگترین باغ پرندگان دنیا در سنگاپور + تصاویر

  • ۰۹:۲۴
باغ پرندگان ، پرنده
باغ پرندگان سنگاپور، خانه 380 گونه از پرندگان و در کل بیش از 5000 پرنده و همچنین بزرگترین پارک پرندگان دنیا می باشد .

  • ۲۴۵

سوالاتی که خانم ها از آقایان می پرسند طنز

  • ۰۶:۲۹

سوالاتی که خانم ها از آقایان می پرسند طنز

  • ۱۲۱

نوشته طنز فرار از مدرسه با دلایل موجه

  • ۰۰:۲۳

برای فرار از مدرسه شما چه بهانه هایی دارید؟ همیشه در مدرسه ها بچه های بازیگوش هستند که گاهی از مدرسه فرار می کنند. مدرسه‌رفتن یعنى چى، سوفیا؟ به جان میدون دوم، اگر فردا تو با من ازدواج کنى و من حالت باباها را پیدا کنم، امکان ندارد بچه‌مان را بفرستم مدرسه. چرا؟ به ١٠ دلیل.

 

 

 

 

١- بچه درس می‌خواند که آینده‌اش را تضمین کند. درحالى‌که الان هر کى خواسته آینده‌اش را تضمین کند، دنبال ضمانت و سند است. من هم که سند ندارم و نمی‌توانم ضامن بشوم، پس این دلیل اول.

 

٢- الان هر کى درس‌خوانده، فرار مغزها شده. اگر بچه ما فرار مغزها نشد چى؟ یعنى مغز ندارد؟

 

٣- می‌دانى چرا همه مثل هم رانندگى می‌کنند، آن هم بد؟ و همه گند می‌زنند به طبیعت؟ و همه توى صف وانمى‌ایستند؟ و همه اختلاس می‌کنند؟ و همه جاى ساختن کشور، آینده خودشان را می‌سازند؟ نمی‌دانى؟ چون همه عین هم رفتند مدرسه و عین هم چیز یاد گرفته‌اند.

 

من بچه‌ام را مدرسه نمی‌فرستم که یاد نگیرد به کشور آسیب بزند و اگر هم خواست آسیب بزند، مدل خاص خودش عمل کند، نه مثل همه. عین خاورى که خارج درس خواند.

 

٤- بچه را ١٢ سال بفرستم مدرسه که بعد برود دانشگاه و بعد بی‌کار بشود و بی‌کارى هم که پدر اعتیاد است. عمرا. بچه را بفرستم بازار الان کار کند، بعد از ١٠ سال، جاى اینکه دنبال کار بگردد، همه این تحصیل‌کرده‌ها مى‌آیند براش کار می‌کنند.

 

٥- هم صبح زود بفرستمش مدرسه، هم شب مجبورش کنم کلى مشق الکى بنویسد؟ آزار دارم؟ نچ. نمی‌فرستمش مدرسه.

 

٦- بچه برود مدرسه که چى بشود؟ هیچى. خب نرود مدرسه و هیچى‌بودن را به صورت تجربى یاد بگیرد، نه علمى.

 

٧- ما رفتیم مدرسه سواد یاد بگیریم که نگذاریم حقمان را بخورند، که خوردند و الان با این‌همه اختلاس و فساد مالى و املاک نجومى و حقوق‌هاى نجومى، ما کماکان زیر خط فقریم و روزنامه می‌خوانیم افسرده شده‌ایم. بچه اگر نرود مدرسه، همیشه خوشحال است.

فال و شخصیت شناسی با حرف اول اسم

  • ۱۰:۰۴
فال اسم ، فال
فال اسم با اولین حرف از اسم شما بسیار جالب می باشد. شما کافی است حرف اول اسم خود یا هر شخص دیگری را در این فال جستجو کنید تا با شخصیت و فال وی آشنا شوید.

معمای کوتاه ترین مسیرهای منتهی به خیابان اصلی

  • ۰۹:۰۳

فردی از محل A‎ می‌خواهد با حرکت‌های افقی و عمودی به نقطه‌ای از خیابان اصلی شهر (ضلع ‎(BC‎ برسد به‌طوری که مسیری که طی می‌کند کوتاه‌ترین مسیر باشد و از ابتدای شروع حرکت تا انتها دقیقاً در ‎۳‎ مکان تغییر جهت بدهد. (ضلع‌های ‎‎AB و ‎AC‎ به ‎۱۰‎ قسمت مساوی تقسیم شده‌اند‎(.‎ وی به چند طریق می‌تواند مسیر خود را انتخاب کند؟


معمای کوتاه ترین مسیرهای منتهی به خیابان اصلی


  • ۱۲۲

طنز؛ ننگش را درآوردید!

  • ۱۱:۱۰

پیمان مقدم در روزنامه ایران نوشت:

واقعاً نمی‌دانیم در این کشور کسی نیست که به این مظاهر آشکار تخلف هشدار بدهد؟ خداوکیلی سفر جناب روحانی به نیویورک اگر انتخاباتی نیست پس چیست؟ برخی دوستان از ولنجک پا شدند و تا ساوجبلاغ رفتند؛ آنهم به خاطر اصرار شدید و اشتیاق همه جانبه مردم و دوستداران شان. ببین این رسانه‌های مغرض چه بلوایی به پا کردند. تازه مگر آنجا حرف خاصی زده شد؟ فقط یک حرکت کششی انجام شد و با یک آفتاب بالانس رفتند روی سقف ماشین تا سیل عظیم مشتاقان را بهتر ببینند. خب شما نگاه کنید حتی از یک ورزشگاه و سالن اجتماعات هم برای منتقدان دریغ می‌کنند. شما کنسرت که نمی‌توانید و عرضه ندارید برگزار کنید. حداقل سالن‌ها و استادیوم‌ها را بدهید به کسانی که حرفی برای گفتن دارند!

در سرگرمی ها همراه ما باشید

http://136.243.158.61/upload/files/tg_profiles_logo/0ec97f7a5c40f90885e1390267c23631

 ضرب المثل نمک گیر شدن

  • ۰۹:۵۸

وقتی کسی به شخصی یا اشخاصی مدیون می شود یا به دلیل محبتی که دیده، نمی خواهد کار ناشایستی در حق آنها بکند، این ضرب المثل را به کار می برد و می گوید: من نمک گیرشان هستم.

ضرب المثل با معنی, ریشه تاریخی ضرب المثل

وقتی کسی به شخصی یا اشخاصی مدیون می شود یا به دلیل محبتی که دیده، نمی خواهد کار ناشایستی در حق آنها بکند، این ضرب المثل را به کار می برد و می گوید: من نمک گیرشان هستم.