سرگرمی ها

مرجعی برای سرگرمی در وب

چگونه مژه های بلند و پرپشت داشته باشیم؟

  • ۱۵:۵۳

داشتن مژه پرپشت و بلند یکی دیگر از عواملی است که به زیبایی چشمان کمک می کند، مژهای بلند در بعضی از افراد ژنتیکی است اما خب بر اثر عواملی مانند بالا رفتن سن یا کمبود ویتامین های بدن،  مژه مصنوعی و یا کنده شدن مژه بر اثر اکستنشن مژه ها را دچار کم پشتی می کند،  اما باز هم می توانید با انجام روش های درمانی مژه پرپشت و ضخیم داشته باشید. دقت داشته باشید روش های زیادی برای اینکار وجود دارد اما چون مژه ها در نزدیکی چشمان قرار گرفته است انتخاب یک روش بی خطر و موثر مهم است. در ادامه انواع روش های خانگی و غیر خانگی را برای شما بازگو می کنیم.

  • ۱۱۷

درمان خشکی چشم و علل آن

  • ۱۴:۳۰

خشکی چشم بر اثر تبخیر بیش از حد سریع اشک چشم یا به دلیل کمبود بیش از حد تولید اشک ایجاد می‎شود. خشکی چشم اختلالی شایع در انسان و بسیاری از حیوانات است. خشکی چشم می‏ تواند یکی از چشم‎ها یا هر دو چشم را مبتلا کند و نیز می‎تواند باعث بروز التهاب شود.
یک مطالعه پی برده است که 17 درصد از 2127 بیمار مراجعه کننده به بیمارستانی در ژاپن با تشخیص ابتلا به خشکی چشم مواجه شده اند، در حالی که 14.6 درصد گروهی متشکل از 2520 فرد مسن تر خر از ابتلاء به علایم خشکی چشم داده‎ اند.

سندرم خشکی چشم می‎تواند در هر سنی و نیز در افراد سالم از لحاظ دیگر ایجاد شود. این سندرم با بالا رفتن سن، که در آن انسان اشک کمتری تولید می‎کند شایع تر است. در عین حال شیوع سندرم خشکی چشم در میان زنان بیش از مردان است.
خشکی چشم در جاهایی که سوء تغذیه به کمبود ویتامین A منجر می‎شود شیوع بیشتری دارد.

  • ۱۱۱