سرگرمی ها

مرجعی برای سرگرمی در وب

جاذبه های گردشگری مازندران

  • ۱۶:۲۷

مازندران یک منطقه شمالی با سر سبزی بی‌نظیر که قطب گردشگری ایران بوده و همه ساله پذیرای گردشگران بی شمار بوده است. این استان تنها منطقه‌ای است که با سه محور هراز، کندوان و سوادکوه با مرکز کشور مرتبط است. مازندران دارای سه فرودگاه در ساری، نوشهر و مازندران است. در ادامه به معرفی مناطق گردشگری بی‌شمار این استان خواهیم پرداخت.

Image result for ‫مناطق گردشگری مازندران‬‎

  • ۱۲۷

زاهدان و جاذبه های گردشگری بی نظیرش

  • ۰۹:۲۳

جاذبه های گردشگری بی نظیر زاهدان

زاهدان دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری می باشد که از دید گردشگران پنهان است و به نوعی ناشناخته می باشد ، زاهدان در مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد در این گزارش خواندنی ما را همراهی کنید تا با جاذبه گردشگری زاهدان قدری بیشتر آشنا شوید.جاذبه گردشگری زاهدان

جاذبه گردشگری زاهدان

جاذبه های گردشگری و دیدنی در زاهدان

با وجود اینکه زاهدان در مرکز استان پهناور سیستان و بلوچستان واقع است ولی همانند نقاط دیگر این استان ناشناخته مانده است ، این شهر یکی از کلانشهرهای ایران در محدوده شمالی استان سیستان و بلوچستان می باشد ،»دزداب» نام پیشین زاهدان بوده است.

زاهدان از طرف شمال به زابل و از طرف جنوب به خاش ، از طرف شرق به کشورهای پاکستان و افغانستان و طرف غرب به کویر لوت و فهرج محدود شده است زبان ساکنان این شهر فارسی با گویش سیستانی و بلوچی می باشد و پیرو دین اسلام هستند.

y271179_

 

  • ۱۰۶

ماجرایی که باعث شک کردن همسر کی‌روش به کفاشیان شد!

  • ۱۱:۳۸

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این گفت‌وگو آمده است:

*آقای کفاشیان این روز‌ها با کارلوس کی‌روش ارتباط دارید؟

نه، ارتباطی با او ندارم. نمی‌دانم آخرین شماره‌ای که از او دارم هنوز دستش است یا نه! اگر شماره جدیدش را پیدا کنم حتما به او یک پیام miss you (دلم برایت تنگ است) می‌دهم. البته می‌ترسم برایش دردسرساز شود.

ماجرایی که باعث شک کردن همسر کی‌روش به کفاشیان شد!

  • ۱۰۴

تاریخچه فال حافظ

  • ۰۹:۱۵

همه چیز درباره فال حافظ 

معنی فال

فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، ?تفأل? و به فال بد زدن ?طیره? می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را ?مروا? و فال بد زدن را ?مرغوا? گویند که از دو کلمه ?مرغ? و ?آوا? تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

مراسم آش نذری ناصرالدین شاه + عکس

  • ۱۰:۴۰

اعتقادات مذهبی تنها به زمان و فرد خاصی تعلق ندارد بلکه در هر برهه ای از زمان می تواند وجود داشته باشد مثلآ ناصرالدین شاه قاجار برای ادای دین خود در چهلم شهدای عاشورا با همراهی رجال دیگر دربار اقدام به پخت آش نذری می کردند تا بدین صورت حوائج و خواسته هایشان برآورده گردد بنابر این در می یابیم یک شاه مملکت نیز می تواند آن هم دز زمان قاجار شخصآ اقدام به پخت آش نذری کرده و در مراسم های مذهبی شرکت کند.
ناصرالدین شاه سالی یک بار (آنهم روز اربعین) آش نذری می پخت و خودش در مراسم پختن آش حضور می یافت تا ثواب ببرد. در حیاط قصر ملوکانه اغلب رجال مملکت جمع می شدند و برای تهیه آش شله قلمکار هر یک کاری انجام می دادند.آش

آش

مراسم آش پزان

  • ۱۴۵

چای سیاه و خواص آن برای لاغری و فشار خون

  • ۱۵:۳۰

31 خواص و فواید چای سیاه برای سلامت و درمان بیماری ها و سلامت بدن

آیا می دانستید مصرف روزانه چای در روز می تواند از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کند؟چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد و داری خواص بسیاری می باشد که در جلوگیری و درمان بیماری ها می تواند بسیار مفید واقع شود. چای سیاه که پر استفاده ترین چای در دنیا است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر کند اما آیا می دانید همین خواص چای سیاهی که هر روز دم می کنید و نوش جان می کنید دارای فوایدی بسیار زیادی است؟ برگ چای، دارای کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، پیگمان های فلاونیک، بازهای پوریک، تئوفیلین، ویتامین، کلروفیل، تانن و کافئین است و سرشار از خواصی است که لیست کامل آن را در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت.خواص چای سیاه

خواص چای سیاه

خواص و فواید شگفت انگیز چای سیاه برای زیبایی پوست و مو و تناسب اندام

بهبود سلامت قلب :

قلب یکی از حیاتی ترین اندام ها است و با پمپاژ خون اکسیژن دار ، اکسیژن را به اندام ها و سلول ها می رساند و به از بین بردن دی اکسید کربن از اندام ها و سلول ها کمک می کند. چای سیاه برای بهبود سلامت قلب به ویژه به دلیل حضورفلاون مفید است. دانشمندان یافته اند که نوشیدن بیش از 3 یا برابر 3 فنجان چای سیاه روزانه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

 خواص چای سیاه

  • ۲۲۹

طرز تهیه قیمه نثار قزوین

  • ۰۸:۲۸

یکی از غذاهای خوش طعم قزوینی قیمه نثار است که دستورهای مختلفی در سایت ها و کتاب های مختلفی از آن منتشر شده است اما در ادامه این مطلب طرز تهیه قیمه نثار قزوین اصل را آموزش می بینید

2ad71963f9 طرز تهیه قیمه نثار قزوین