سرگرمی ها

مرجعی برای سرگرمی در وب

جاذبه های گردشگری مازندران

  • ۱۶:۲۷

مازندران یک منطقه شمالی با سر سبزی بی‌نظیر که قطب گردشگری ایران بوده و همه ساله پذیرای گردشگران بی شمار بوده است. این استان تنها منطقه‌ای است که با سه محور هراز، کندوان و سوادکوه با مرکز کشور مرتبط است. مازندران دارای سه فرودگاه در ساری، نوشهر و مازندران است. در ادامه به معرفی مناطق گردشگری بی‌شمار این استان خواهیم پرداخت.

Image result for ‫مناطق گردشگری مازندران‬‎

مناطق گردشگری شهرستان‌های مازندران

باداب سورت

چشمه‌ای پلکانی در شمال شرق مازندران و در نزدیکی ساری که رنگ و مزه آن در نقاط مختلف متفاوت است. این جا، جایی شبیه به سرزمین رویاهاست. می‌توانید آبی را که مزه اش گاهی شور و گاهی شیرین است و رنگش گاه سفید و گاه اخرایی و حتی گاهی سیاه است را بچشید.

 

روستای لاویج

این منطقه از توابع نور محسوب می‌شود. این بخش خود دارای جاذبه های مختلف از جمله، آب گرم، آبشار حرام، کلیسای آنتوان و خانه نیما یوشیج است. پرورش زنبور و عسل این منطقه خود جاذبه‌ای برای سفر به این بخش است.

 

دریاچه‌ی چورت

این دریاچه به خواهرخوانده‌ی دریاچه خزر معروف است. در جنگل‌های روستای چورت، در بخش چهاردانگه است. نام اصلی دریاچه چورت، میانشه است ولی به دلیل فاصله کمش با روستای چورت به این نام خوانده می‌شود. هوای مه آلود اطراف دریاچه میانشه درختانی که تا تنه در آب فرو رفته‌اند، صدای حیوانات و پرندگانی که در سکوت جنگل حکم فرماست، از چورت، دریاچه ای ساخته که انگار فرسنگ ها با آب و هوای خشک ایران فاصله دارد.

تصویر دریاچه چورت یا میانشه مازندران
دریاچه چورت یا میانشه مازندران

جنگل دالخانی

معروف به دالان بهشت و واقع در جنوب شرقی رامسر می‌باشد. جنگل‌های مسیر روستای دالخانی در ۳۰ کیلومتری جنوب  شرقی رامسر، در نهایت به ییلاقاتی مثل رودبار و گرسماسر می‌رسند. آب و هوای لطیف و بوی رطوبت پیچیده در هوای اینجا، باعث می‌شود دلت بخواهد زمان همانجا بایستد. اواخر بهار و تابستان بهترین موقع سفر به جنگل داخالی است که امکان کمپینگ هم در آن هست.

دریاچه سد لار

این منطقه در ۱۳ کیلومتری پلور واقع شده است. دارای چشمه های زیاد و تنوع گونه جانوری و گیاهی است. با عبور از دریاچه سد لار و رفتن به مناطق بالادست آن طبیعت بکرتری را می‌شود دید. در بهار اطراف دریاچه پر از شقایق می‌شود.

جنگل‌های دوهزار

واقع در شهرستان تنکابن که زیباترین بخش آن به چالدره معروف است. جنگل‌های دوهزار طبیعت کم‌نظیری دارد. طبیعتی که قله‌ها، چمنزارها، جنگل‌ها، مراتع و یخچال‌های طبیعی زیادی  را در خودش جای داده است. رودخانه دو هزار از ارتفاعات الموت قزوین و تخت سلیمان می‌آید و از حاشیه روستا عبور و آنهمه زیبایی را کامل می‌کند.

آبشار آب پری

در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر نور و نزدیکی منطقه رویان واقع شده است از این جهت نام دیگر آن آب رویان نیز می‌باشد. آبشار آب پری رویان که نامش برگرفته از افسانه‌هاست، شباهت چندانی به آبشار ندارد. از دلایل پر بازدید بودن این آبشار، نزدیکی آن به زادگاه شاعر معروف، نیما یوشیج است.

پل ورسک

از قدیمی‌ترین پل‌های راه آهن که در کتاب گینس نیز ثبت شده است. این پل نزدیک یکی از روستاهای شهرستان سواد کوه می‌باشد. دلیل نام‌گیری این پل به وَرسک نزدیکی آن به یکی از روستاهای زیبای شهرستان سوادکوه می‌باشد؛ همچنین کارشناسان، پل وَرسک را از شاهکارهای مهندسی معرفی می‌کنند و آن را در گروه مهم‌ترین و ارزشمندترین آثار فنی و مهندسی راه‌آهن در شمال کشور می‌دانند.

دشت دریاسر

مرز بین پوشش سبز جنگلی و یخچال کوه الموت می‌باشد. به دریاسر، دشت اردیبهشت ایران می‌گویند و علت آن این است که در بهار این دشت پر از گل‌های زردرنگی می‎‌شود. دیدن آن همه گل یکجا که از وسط آنها نیز چشمه‌های زیادی بیرون می‌آید، باعث به وجد آمدن هر بیننده‌ای می‌شود. دشتی که از هر سو کوه‌ها محصورش کرده‌اند.

فیلبند

در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا که به سرزمین ابرهامعروف است و از ییلاقات مازندران محسوب می‌شود که در بهار و تابستان برای فرار از گرمای هوا می‌توان به آن پناه برد. مازندرانی ها به فیلبند، فلبند می‌گویند.  فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنی بند آمدن و نتوانستن است و دلیلش وجود ارتفاع زیاد و پیج های تند این روستاست. این منطقه چشمه های کوچک و بزرگی هم دارد که برای درمان درد کلیه مفید است. خلاصه آنکه دیدن آن همه زیبایی و رنگ از بالای فیلیند عیش آدم را تکمیل می کند.

تصویر فیلبند مازندران
فیلبند مازندران

سنگ چال

یکی از روستاهای منطقه چلاو از توابع شهرستان آمل می‌باشد. شاید اسم این روستا عجیب به‌نظر برسد. سنگ بزرگی در این آبادی وجود دارد که بالای آن گودال بزرگ دست‌سازی وجود دارد. سنگچال هم ترکیبی‌ست از دو کلمه سنگ و چال و اشاره به همین سنگ و گودال دارد.

آبشارهای کوه سر

حد فاصل روستاهای سفیدآب و کوهسر از توابع نشتارود است. مجموعه آبشارهای کوهسر که در استان مازندران واقع شده است، از مناطق دیدنی درکشور ما محسوب می شود که با توجه به زیبایی کم نظیرش برای بسیاری از مردم ما ناشناخته است . این آبشار بی گمان یکی از زیباترین آبشارهای کشورمان است و می تواند پیشنهاد مناسبی برای طبیعت گردان باشد.

منبع:تاریخ ما

  • ۱۲۶
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی