سرگرمی ها

مرجعی برای سرگرمی در وب

طرز تهیه هات‌چاکلت

  • ۱۳:۰۲

طرز تهیه هات‌چاکلت

هات چاکلت یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های کافی‌شاپی در تمام فصول سال است. با این‌همه وقتی در مورد هات چاکلت یا شکلات  داغ صحبت می‌کنیم سرمای زمستان بیشتر به دل‌مان می‌چسبد. فرق هات چاکلت یا همان شکلات داغ را با کاکائوی داغ می‌دانید؟ این را به آن خاطر می‌گوییم که در بسیاری از کافی‌شاپ‌ها به جای شکلات داغ، یک فنجان کاکائو داغ به دست شما می‌دهند و شما تصور می‌کنید که دارید هات چاکلت نمی‌خورید و یک جای کار می‌لنگد.

Image result for ‫طرز تهیه هات‌چاکلت‬‎

 

در سرگرمی ها همراه ما باشید

مواد لازم برای درست کردن هات چاکلت

  • نسکافه    1 قاشق مرباخوری
  • شیر   1 فنجان
  • خامه 1 قاشق مربا خوری
  • شکر    1 تا 2 قاشق مربا خوری
  • کاکائو   2 قاشق مربا خوری

طرز تهیه هات چاکلت خانگی:

برای تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ ابتدا پودر کاکائو، شکلات تلخ ریز خرد شده و شکر قهوه‌ای را در یک قابلمه کوچک بریزید و با هم مخلوط کنید. این کار کمک می‌کند تا تمام تکه‌های درشت شکر یا کاکائو از هم باز شوند. شیر پر چرب را به این مواد اضافه کنید، کمی هم بزنید و قابلمه روی شعله ملایم گاز بگذارید. حدود ۵ دقیقه مخلوط را مرتب هم بزنید تا یک ترکیب صاف و یکدست به دست بیاورید. حالا عصاره وانیل و نوک قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید. بعد از حدود ۲۰ ثانیه از اضافه کردن نمک و وانیل هات چاکلت را در فنجان‌های مورد نظر سرو کنید و در صورت تمایل روی آن را با پودر کاکائو، پودر دارچین یا خامه زده شده تزیین کنید.

روش دوم:

طرز تهیه هات چاکلت با پودر کاکائو:

  1. با کاکائوی خوب کار خود را آغاز کنید. تفاوت میان کاکائو و شکلات در این است که شکلات حاوی چربی دانه کاکائو، یعنی کره کاکائو است. پس از استخراج کره کاکائو، پودر کاکائو به‌جا می‌ماند. میان طعم این دو تفاوت وجود دارد، اما اگر شکلات در دسترس نباشد، یک فنجان کاکائوی داغ هم می‌تواند خوشمزه باشد.
۲-ترکیب کردن پودر کاکائو، شکر و نمک
  1. پودر کاکائو، شکر و نمک را مخلوط کنید. کاکائو و شکر را در یک تابه هم بزنید تا مخلوط شود. سپس آب را اضافه کرده و آن‌قدر هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند.
  2. در دمای متوسط حرارت دهید. مواد را هم بزنید تا بجوشد. سپس هم زدن را متوقف نموده، دما را متوسط یا کم کرده و اجازه دهید که مواد به مدت ۲ دقیقه بجوشد.
  • بهتر است در حین هم زدن شکلات داغ در تابه از هم زن دستی فلزی استفاده کنید زیرا قاشق نمی‌تواند شکلات و مایع را به‌خوبی مخلوط کند و درنتیجه توده‌های کوچک و به هم چسبیده شکلات خواهید داشت.
  • همانند روش اول، در این مرحله نیز می‌توانید طعم‌دهنده‌ها را اضافه کنید.
  1. شیر را اضافه کنید. به‌آرامی شیر را اضافه نموده و هم بزنید تا مخلوط شود. کاکائو را حرارت دهید تا داغ شود اما نباید بسوزد.
  2. آن را سرو کنید! کاکائو را در فنجان یا ماگ بریزید.
  3. در صورت تمایل آن را با خامه یا مارشمالو تزئین کنید.

منبع : نمناک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی